Att komma över sin rädsla

Idag gjorde jag det. Jag hoppade längd med snabbare fart än styrfart (som sist) och med några steg längre ansats. För många är inte detta ett stort steg men för en som opererade sig för drygt sex månader sedan och dessutom fått två bristningar i baksidan i rad i ett längdhopp är detta ett STORT steg.

Att övervinna sin rädsla och ändå göra något som man hellre vill avstå ifrån är tufft. Men för den som har ett mål med att göra det, blir steget mycket lättare. Så jag gjorde det, jag tryckte bort rädslan och flög och det kändes faktiskt väldigt bra!
Nu vet jag att varje pass jag gör med denna känsla så kommer jag att bygga upp min trygghet igen, lagom till utomhussäsongen hoppas jag att den finns där.

Hej så länge!

4 thoughts on “Att komma över sin rädsla

Kommentera

