Ett vackert farväl.

20140308-151311.jpg

I fredags var det många som ville ta farväl av en väldigt omtyckt och duktig sjukgymnast, Peter Svensson. Begravningen var väldigt känslosam, hela kapellet var fyllt till bredden med folk och Peter fanns med oss hela vägen. Det var hans egna ord vi fick upplästa för oss & han hade valt de låtar som spelades, allt var förberett i minst detalj enligt Peters vilja.

Jag träffade Peter genom SOK när jag hade ont i baksidefästet, han hjälpte mig en hel höst med olika övningar för att få mig tillbaka på banan. Det lyckades han såklart med. Han var en oerhört lyhörd människa med stor kunskap och erfarenhet, extremt duktig på sitt jobb. Det känns orättvist att han inte längre har möjlighet att dela med sig av sin kunskap till andra.

Mina tankar går till hans familj & framförallt hans fru Karin som blev lämnad ensam kvar, utan sin livskamrat.

Peter har etsat sig fast i mångas minnen precis så som den härliga personen han var.

Du går ifrån oss, men är ej borta
I våra tankar Du lever kva
r

Kommentera

