Mycket träning.

Nu är jag inne i en väldigt tung träningsperiod. Jag vaknar på morgonen och det känns som jag har varit ute och festat hela natten, vilket jag såklart inte har varit. Jag sover 8-9h men är fortfarande trött. Men jag masar mig upp och gör mitt dagsverke. 

Träningen består nu av flera dubbelpass i veckan. Fokus ligger på uppbyggnad av kroppen med lite längre & långsammare lopp & tungt med många repetitioner i styrkan. Idag hade vi motståndslöpning med släde följt av 4×150-180-150 med kort vila. Ett tufft pass, men lägger man till ett antal tunga träningsveckor innan detta pass så får man nog rätt känsla av hur mina ben kändes idag-sura. Men på något sätt så går det ändå, de är nog inställda på autopilot efter alla år. Kroppen är van att tvingas köra trots att den är utmattad.
                                                             
Jag gillar verkligen kontrasterna mellan de olika friidrottsperioderna, om några månader kommer förhoppningsvis känslan vara en helt annan. Benen kommer vara lätta och kroppen svara så mycket bättre. Känslan av ”flow”, att allt flyter på utan att jag behöver tänka på det eller ta i, det är den optimala känslan. När ”flowet” kommer så är allt slit mödan värd!
Det var ett tag sen jag hade denna goa känsla eftersom jag inte tävlade inomhus och inte i sjukamp utomhus 2013. Jag räknar ner dagarna tills jag står på startlinjen igen. (Det blev inte bättre av att Asics skickade sommarens tävlingskollektion, jag ville ut & tävla på en gång.)

20140316-205121.jpg

Kommentera

