En frisk fläkt!

Efter ett tufft intervallpass på morgonen kände jag mig hängig & beslöt mig för att stryka eftermiddagspasset för att inte dra på mig en förkylning.

Passade på att boosta kroppen med en riktigt bitig juice.

Kan blandas direkt i ett stort glas!
1dl vatten
1dl eko-tranbärsjuice
Riven färsk ingefära (jag tog ca 1 cm)
Saft från en halv lime
En dryg tesked macapulver
Rör om ordentligt!

20140318-171455.jpg
Efter att ha smakat juicen strödde jag på lite björksocker. 😊

Om macapulver: Maca är en rot som växer på hög höjd i sydamerika. Den innehåller mycket c-vitamin, kalium, kalcium, järn, zink m.m. Zink & kalcium är bra för att göra kroppen mer basisk. En stor del av den mat & dryck vi får i oss är sur & därför är det bra att balansera syrabalansen i kroppen. Mineralvatten har t.ex pH 5,5 medan Stockholms kranvatten har ett pH på 8,5, neutralt värde är pH7 (dvs drick inte för mycket mineralvatten).

Om björksocker (xylitol):
Björksocker smakar sött men innehåller 40% färre kalorier än socker (glukos). Dessutom har den ett lågt GI-värde vilket gör att sockret, framförallt, är bra för diabetiker att använda.

Kommentera

