Från ett läger till ett annat

20140418-191717.jpg

Efter att ha varit hemma några dagar efter Playitas-lägret så befinner jag mig nu på nästa träningsläger i Grekland/Thessaloniki. Denna gång är det läger med den egna träningsgruppen!

Anledningen till att nästan alla friidrottare åker på läger den här perioden är till största del för att få värme när kvalitén på träningen höjs, detta minskar skaderisken. Aprilvädret i Sverige är inte särskilt stabilt och eftersom tävlingssäsongen närmar sig så vill man helst träna utomhus. Dessutom är det trevligt med miljöombyte och inte minst så är det skönt att slippa vardagssysslorna för ett tag och bara fokusera på träning, äta och sova. På läger skjuter i alla fall jag alla ”måsten” framför mig och lever i nuet och njuter av att vara idrottare.

Imorgon blir det ett viktigt pass för mig, om allt känns bra så kommer jag att springa lite över minihäckar. En viktig stegring i träningen men framförallt kommer det ge lite feed-back på vilken effekt operationen gett. Det ska bli spännande men samtidigt väldigt nervöst. Hur kommer operationsbenet reagera på häckrörelsen? Det återstår att se imorgon!

Nedan är en video från en del av snabbhetsträningen från gårdagens pass. Här springer jag över konor med ganska långt avstånd. Det är viktigt att jag trycker ut steget ordentligt samt jobbar aktivt med fotisättningarna och även att jag ligger på med överkroppen (i det här loppet ligger jag lite för upprätt).

 

Kommentera

