Frivändning

Frivändning är en styrkeövning som jag tycker om, den är bra för explosiviteten och man aktiverar många muskelgrupper.
Det är dock en väldigt svår teknisk övning, det gäller att få en tajmad, explosiv och effektiv rörelse. Det är lätt att göra fel, vilket kan leda till skador. Framförallt så är ryggen väldigt utsatt vid tunga vikter.

Efter min höftoperation har vi varit lite försiktiga med att lassa på vikter men nu känner jag mig starkare och jag vet att jag kan hålla tekniken även på tunga vikter.

Detta är en tvåa på 90kg.

Kommentera

