Frukost en vilodag

Det bästa med att ha vilodag är stunden på morgonen. Nyhetsmorgon ska vara på i bakgrunden när jag experimenterar med nya frukostar.
I Grekland åt jag den krämiga tjocka grekiska yoghurten varenda dag i 15 dagar, tydligen hade jag inte helt tröttnat på det eftersom jag idag var sugen på det. Dock med en egen tvist!

20140503-100311.jpg

20140503-100320.jpg
I botten hade jag en blandning av ekologisk turkisk yoghurt, ca 1 msk mjölk (för att få lite tunnare konsistens), 1 tsk lakritspulver (mycket gott och ja det passade till frukost!). Andra lagret bestod av ca 1 dl av Renee Voltaires raw bovetecrunch (en blandning av bovete, linfrön, pumpafrön, hampaprotein, mandlar, gojibär, sultanrussin) och överst hade jag frysta hallon som fått tina lite lätt i mikron.
Förutom yoghurtblandningen blev det en knäckemacka med keso och tomat samt en stor kopp kaffe!

Frukostsällskapet hade det flåsigt i värmen på balkongen

20140503-101101.jpg

Kommentera

