Resultatet

Jag tyckte att chiapudding var en hit dock väldigt mättande. Jag orkade inte äta upp allt (hade i och för sig en knäckemacka och ett kokt ägg till).

Dagen före
Blanda 2msk chiafrön med 1dl kokosmjölk och ev 1 tsk lakritspulver (går lika bra med t.ex. vaniljpulver).
Låt stå över natten.

På morgonen
Blanda ca 1 dl turkisk yoghurt med en näve frusna hallon, lite honung och 1-2 tsk mandelsmör. Här kan man nog variera ”geggan” t.ex. banan och jordnötssmör istället för hallon/mandelsmör. Man får ta de smaker man tycker om helt enkelt!

Sedan varvade jag lagren i ett glas och toppade med färska jordgubbar och några boveteflingor. Mums!

20140506-090702.jpg

20140506-090711.jpg

Om Chiafrön (från Risentas hemsida):
”Chiafrön kommer från Mexico och har använts sedan urminnes tider av Aztekerna. I norra Mexico finns den numera uppmärksammade stammen ”Tarahumara”, som anses vara världens bästa långdistanslöpare, och för dem är chia basföda. Chiafrön är rika på Omega-3, ALA (alpha-liniolic-acid), fiber och protein. De innehåller dessutom en hel del nyttiga mineralämnen såsom fosfor, kalcium och kalium.”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s