Tävlingssäsongen 2014 har startat!

Stafett SM i Kil/Värmland blev startskottet för säsongen. Hela klubben åkte buss från Hässelby IP på fredagen. Komediserien Solsidan fick roa oss på vägen upp, då kändes bussresan mycket kortare.

Tanken var att jag skulle springa 4x400m, men bara finalen. Jag ville inte slita på kroppen i onödan genom att köra fler lopp. Men så blev det inte, fem minuter innan försöken fick jag snöra på mig spikskorna och springa även försöken. En känning i en vad för en av våra tjejer var anledningen till detta. Men jag kunde ta det lugnt så det gjorde inte så mycket.

Finalen gick några timmar senare och vårt lag hade klar medaljchans, vilket vi lyckades infria genom att knipa bronset. Jag hade andra sträckan och var nöjd med mitt lopp. Kroppen kändes jättebra och jag fick ett kvitto på att kroppen orkar två lopp. Jag kände mig till och med fräsch efteråt! Det är kanske tur för imorgon är det maxstyrka och jag gillar inte att rucka alltför mycket i programmet. 🙂

20140525-194709-71229583.jpg
Nöjda bronstjejer! Sammanlagt tog Hässelby 13 medaljer, bra jobbat.

Kommentera

