Laddar för helgens tävling!

Jag ser verkligen fram emot den ”riktiga” tävlingspremiären för säsongen 2014 (stafett SM är ju en lagtävling). Jag tävlade ingenting inomhus så tävlingsuppehållet har varit drygt 10 månader. Alldeles för länge sedan! Det är inte konstigt att jag är taggad att testa vad kroppen går för.

SAYO, en mindre tävling på Sollentunavallen, är det som gäller.
På fredag är det kula och höjd och lördag längd.

20140604-204823-74903256.jpg
I kulan jobbar jag på några korrigeringar i tekniken. Fokus ligger på att få till dessa detaljer! Det får eventuellt bli lite kortare längder nu för att få till det senare i sommar.

20140604-205047-75047266.jpg
Höjden har känts väldigt bra, jag hoppas hitta samma känsla som på träning!

I måndags hoppade jag längd från lång ansats för första gången sedan skadan i februari 2013. Nu blir det första tävlingen sedan dess. Tanken är att jag ska känna mig trygg igen och känna att kroppen håller. Längden på hoppen kommer inte alls att vara primärt utan att hitta tekniken och känslan och försöka släppa loss.

20140604-210655-76015505.jpg
Samtliga foton: Ryno Quants

Kommentera

