Resultat från GP

Soligt och varmt men kraftig motvind i ansatsen var gårdagens förutsättningar för höjdhopparna. Alltid jobbigt att behöva flytta fram i ansatsen då det ofta är ett tecken på sämre form…Men kroppen kändes bra så det var bara att köra.
1,60-1,70 och 1,75 i första försöken och två okej försök på personliga rekordhöjden 1,79 blev tävlingens hoppfacit. Jag känner att 1,79 är en höjd som jag kommer ta snart. Igår hade jag lite respekt för höjden vilket stör mig lite, jag slösade bort första försök genom att bara springa igenom. Men tankarna styr ibland prestationen och det går inte alltid att kontrollera dem!

Idag sprintade jag på förmiddagen, ett väldigt bra pass blev det trots tre dagar kvalitetsträning/tävling innan. Det känns jätteskönt att kroppen tål den belastning som den utsätts för nu. En förutsättning för att orka en mångkamp såklart!

Kommentera

