Kort rapport

Idag sprang jag häck igen och jag är nu bara ett litet snäpp från riktig häckhöjd (76cm mot 84cm). Jag hade även min duktiga norska träningskompis, Stine Tomb, bredvid mig för att få lite mer taggning. Det gick jättebra och jag har hittills inte fått någon som helst reaktion. Jag är verkligen superglad för att det har gått så bra sedan operationen och att jag nästan helt kunna följa träningsplanen. Lugn och metodisk träning lönar sig i längden.

Jag ska inte sticka under stol med att jag fortfarande tycker att det är jobbigt att springa häck, det tar mycket energi eftersom jag är som på nålar hela tiden för att känna av och lyssna på kroppen. Men jag hoppas att denna känsla kommer minska och att jag kommer tycka att det är roligt igen!

Imorgon blir det lite lätt längdhopp och spjut. Det är precis den grenföljden på en mångkamp och jag vill känna att kroppen klarar det, framförallt då dagen efter häck.

20140618-212638-77198416.jpg
True strength often rises at our weakest point.

Kommentera

