Nu är det bestämt…

Det blir mångkamp för mig nu i helgen i tyska Ratingen!!!! Det blir min första mångkamp sedan OS i London 2012, dvs snart 2 år sedan.
Att jag nu verkligen ska åka dit har i mitt huvud varit ett drömscenario som jag för några månader sedan faktiskt inte trodde på. Men jag ville ha ett tävlingsmål och därmed ”tvinga” mig själv att ta tag i vissa bitar i träningen som jag genom skador har fått respekt för att utföra. Dock utan att känna någon onödig stress. Men jag har tänkt att så länge kroppen känns bra, och risken för skada därmed är liten, så måste jag våga utmana mig själv.

Anledningen att jag väljer att skriva först nu om mina planer är såklart för att jag fått gå så långsamt fram med häcklöpningen, vilket har varit det kritiska momentet för en tävlingsstart. Att inte kunna fullfölja första grenen känns ju mindre lyckat… Det var först idag som jag sprang på full häckhöjd från block och där allt kändes bra. Ett riktigt ödespass kan man lugnt säga (som såklart höll mig vaken i natt). Det är så skönt att ha klarat av detta pass som har oroat under lång tid och att dessutom få utmana och övervinna de mentala spärrar som har funnits i mitt huvud länge, det är en obeskrivlig känsla..(även om jag vet att jag har en lång bit kvar).

Nu känns det skönt att få börja ladda och förbereda sig för tävling. Det pirrar ut i tåspetsarna när jag tänker på tävlingen, den känslan har jag saknat!
Uppdaterar med lite mer info när det närmar sig tävling.

20140624-133501-48901067.jpg
I made it!

20140624-133541-48941210.jpg
OS London 2012. En dröm som gick i uppfyllelse!

Startlistan för helgens tävling!

20140624-134400-49440939.jpg

Kommentera

