Väska på vift!

Nu har jag varit framme i Ratingen några timmar. Jag har hunnit förbereda mig för morgondagen med alla fix och ticks jag har för mig innan tävling. Jag har även varit och värmt upp lite lätt på tävlingsstadion. Det är alltid skönt att spana in arenan och få lite tävlingskänsla, även om jag varit här förut (2011).

Imorgon sätter jag igång kl 11 eller 11.07. Det beror faktiskt på hur vinden blåser, denna tävling gör nämligen något så grymt som att de vänder loppen efter vinden. Enormt bra för de aktiva, bra förutsättningar är värt mycket eftersom de flesta inte gör mer än tre mångkamper om året. Anledningen till de olika starttiderna är att det endast går att springa på fyra banor på ena sidan (pga tvär kurva) och sex på den andra. Vi är tolv tjejer så antingen blir det två fulla heat eller tre heat och därav tidsskillnaden.

Jag känner mig laddad och redo. Hoppas bara att min väska kommer ikväll annars blir det tyvärr inte mycket till tävling!

Tävlingens hemsida:
http://www.leichtathletik.de/termine/top-events/mehrkampf-ratingen-2014/
(Bra med Tyskakunskaper här)

För er med twitter kommer @coachdejan så gott det går att meddela resultat efter avslutad gren.

20140627-190319-68599826.jpg
Ratingen stadion

20140627-191129-69089896.jpg

Kommentera

