EM- kval!!!!

Riktigt skönt att klara kvalgränsen efter en väldigt strulig helg. Det kändes ett tag som att det inte var meningen att jag skulle tävla men nu tror jag bara att jag har blivit ordentligt testad. Jag har också fått ett kvitto på att jag klarar väldigt mycket mer än jag trodde att jag kunde!

Det blev bara ett hopp i längd-6,10. Jag nöjde mig med det eftersom skorna var alldeles för små och jag var stel i baksidan. Dessutom var det kallt och regnigt. Andra grenen spjut, skulle enligt tidsprogrammet börja kl 14. 12.45, när jag sitter och äter lunch, får jag reda på att spjutet blivit framflyttat till 13.15. Härligt! Bara att göra det bästa av situationen och snabbt värma upp. Det löste sig väldigt bra, 39,95m är ett av mina bästa spjutresultat någonsin. Känns dock som att det är väldigt nära att jag ska få på en riktigt bra träff, men det får tydligen vänta.

Slutligen var det äntligen dags för sista grenen, ångestgrenen 800m, även denna framflyttad 45 minuter (varför ha en tidsprogram som man inte följer?!) Tunga ben och lite knuffar gjorde att jag bara kämpade för att klara ”kvalgränstiden”, ca 2,16 var det som gällde. 2,11,98 var godkänt, inget jag hade varit nöjd med i vanliga fall men nu drog jag bara en suck av lättnad. Jag klarade det och äntligen var kampen över!!! Denna mångkamp har stärkt mig otroligt mycket och jag har lärt mig mycket om mig själv och hur jag ska jobba med mina tankar i rätt riktning. Jag kunde bocka av alla mina ”rädslor”; springa häck, tävla i regn och kyla, springa på innerbana, tävla trots att jag har liten känning. Jag kan till och med tävla med för små skor. Nu kan inget stoppa mig 😉

Stort tack till alla som stöttat och peppat mig på vägen. Det betyder väldigt mycket!

20140629-205750-75470428.jpg
Jag och norska Ida Marcussen klarade båda kvalgränsen!

20140629-210140-75700368.jpg

20140629-210140-75700288.jpg
Det berömda ärevarvet och hela mångkampsgänget på prispallen

6 reaktioner på ”EM- kval!!!!

  1. Gud vad kul! Stort grattis Jessica! jävligt starkt med tanke på omständigheterna med väskan! girlpower! 😀

    Gilla

  2. Hörde på radion i morse att du kvalat och läste om omständigheterna efteråt här. Verkligen imponerande! Stort Grattis

    Gilla

Kommentera

