Seger till Hässelby

Tjugonde året i rad tar hässelbys damer medalj i lag SM. Grymt jobbat! Denna gång blev det den allra ädlaste valören, guld, detta efter många härliga kämparinsatser. Hässelbys killar tog också medalj, brons. Alltså både dam- och herrlaget på pallen, verkligen bra.

För egen del gjorde jag det jag kunde genom att ta två grensegrar i kula och höjd. Tävlingen blev dock inte riktigt som jag hade föreställt mig innan, kulan och höjden gick nämligen samtidigt. Yeey! Jag fick hoppa in ansatsen i höjden och även stöta in mig i kulan och sedan var det bara att avvakta och hålla koll på var jag skulle börja. När det var fem minuter kvar till start visste jag inte vilka skor jag skulle ta på mig, skulle jag hinna stöta kula först och sedan hoppa första hoppet i höjden (drömscenariot)? En minut innan snörade jag i alla fall få mig kulskorna och tänkte att nu satsar jag i första stöten så kanske jag slipper stöta något mer. Så blev det, 14,08 kändes som att det skulle räcka långt (till grenseger visade det sig sen) och jag kände att jag kunde koppla bort grenen och fokusera endast på höjden. Direkt efter kulstöten fick jag alltså hasta till höjden för att göra mitt första hopp. Det gick bra så då kunde jag pusta ut några minuter och få ner stressnivån.

Kroppen kändes inte lika bra som i helgen men jag kände ändå att det fanns resurser och dessutom njöt jag av ha mina egna sköna skor!!!! Revansch fick jag i alla fall, 1,76 är årsbästa och bara en centimeter från mitt personliga rekord. Gjorde tre ok hopp på 1,79, känns bra att jag försöker och får känna att det inte är lång borta att ta den höjden. Snart kommer det!

20140705-184514-67514355.jpg

20140705-184901-67741979.jpg
Minnen från Borås

20140705-185020-67820034.jpg
Här är vi, vinnarna!

Kommentera

