Resultat från Sundsvall

Underbart väder, go stämning och snabba tider levererade SSG Wind Sprint. Att det blir snabba tider är inte så konstigt när arrangören sätter prestationen för de aktiva i första hand. Garanterad medvind och ett riktigt bra arrangemang gör detta, enligt mig, till sveriges bästa sprint- och häcktävling.

För egen del plockade jag en del på tiderna från mångkampen i Tyskland. Det jag framförallt kommer ta med mig är känslan innan häckloppet. Jag hade nämligen ingen ångest och jag var till och med lite laddad för att springa😊. Det var länge sedan! Inget perfekt lopp men mycket bättre än sist. Efter en sisådär start låg jag efter men efter ungefär fem häckar var jag ikapp och förbi. I det läget blir jag lite bekväm och tappar lite rytm. Detta beror självklart också på att jag faktiskt bara har kunnat köra fyra häckar på träning för att slita minimalt på kroppen. Detta år kommer jag inte heller pusha kroppen för mycket i just häcken, det blir till nästa år. Fokus kommer vara att hitta lite glädje och försöka våga mer och mer i varje lopp! 14,04 blev tiden idag att jämföra med 14,36 i mångkampen.

Dryga timmen senare var det dags för 200m. Något stel efter häckloppet men mycket bättre än det har varit innan och därför vågar jag trycka på mer i kurvan och därav en helt skaplig tid. 24,57 är nästan en halv sekund bättre än Ratingen men jag ska ner ännu mer till EM!

Roligaste av allt denna helg var ändå att få se min sambo (Johan Wissman) tillbaka i slag på 200m, 20,67 i +1,1 är suveränt bra och väldigt välförtjänt!!

20140720-183143-66703368.jpg

Kommentera

