Drama i Bryssel

Igår lämnade trion Bryssel med två säsongsbästa och ett tangerat pers. Johan sprang sitt bästa lopp på tre år (45,93) och jag stötte bra i kula (14.55) och tog pershöjden 1,77 i första försöket med bra försök på 1,80. Det hade dock kunnat sluta på ett helt annat sätt, jag tog nämligen 1,74 i sista försöket med darr på ribban. Jag var otroligt frustrerad, det kändes riktigt dåligt och jag kom inte alls rätt i ansatsen. Efter 1,74 hoppet tänkte jag att min ansatsmarkering måste ha flyttats, det kan ju faktisk hända att man drar med sig tejpen när man startar ansatsen. Innan mitt försök på 1,77 drar jag alltså fram måttbandet och mäter om. Det går snart upp för mig att jag har mätt EN METER fel i ansatsen, markeringen hade alltså inte flyttats utan jag hade fått hjärnsläpp. Herregud vilket misstag och att jag kunnat hoppa fem hopp utan att fatta detta är en gåta. Jag skyller på hettan och värmesting, Dejan skyller på att jag maskerade det bra genom att inte trycka på i ansatsen! Framöver ska jag ringa in 17m markeringen på måttbandet…😉

Hur som helst är jag väldigt nöjd att det blev bra tillslut och att jag klarade 1,74 i sista, annars hade jag nog aldrig mätt om ansatsen och hade istället fått med mig en dålig och otrygg känsla hem.

Nu laddar jag för SM i Umeå, ska bli superkul!

20140728-114858-42538856.jpg
Foto: Ryno Quants

Kommentera

