SM är igång i Umeå.

Underbart väder (förutom under 100 finalerna igår), mycket publik och bra arrangemang är läget här i Umeå.

Idag satte jag igång med mitt tävlande. Spjut var först ut, det kändes stabilt och bra men jag hade hoppats att kasta lite längre. 39m tävlingar har jag gjort hela sommaren så väntar på en lite bättre träff, men det kan lika gärna vänta till EM.

Några timmar senare var det dags för längdkval. Riktigt bra förutsättningar och lyckades träffa plankan perfekt och hoppade 6,15. Nytt säsongsbästa! Men det finns mer att hämta imorgon, så bara att ladda på. Jag har även kula imorgon, men som alltid så kommer det krocka, alltid kulan! Men men jag är van nu så det ska nog gå.😄

20140802-180123-64883375.jpg
Bild från svenskfriidrott på instagram

Kommentera

