Nummer 1 i Hässelby!

I våras någon gång fick vi reda på att det är en flitig person i klubben som har sammanställt samtliga medaljer som tagits i Hässelbys historia. Detta är ett hästjobb måntro! Det krävs att gå igenom samtliga SM-tävlingar såväl inomhus som utomhus och inte bara stora SM (individuellt, mångkamp, maraton, terräng) utan även stafett SM, lag SM och ungdom- och junior SM. Det är verkligen imponerande att sammanställa detta, stort tack Puno Johansson!

Innan SM i helgen så låg jag på samma placering som Camilla Norell med 63 medaljer (Camilla var en framgångsrik längdhoppare som bl.a. tog SM-guld 1995).

Under hässelbys middag, kvällen innan min längd- och kulfinal, fick jag reda på statistikläget och att om jag då tog en medalj under söndagen så skulle jag passera Camilla. Liten extra morot att sträva efter. Så efter att ha tagit två brons i helgen så ligger jag nu alltså etta i medaljligan med 65 medaljer. Det känns väldigt smickrande att vara bästa hässelbyare någonsin!

20140805-103403-38043028.jpg
Från Hässelbys hemsida. Hela artikeln med topp tio på medaljlistan finns här: http://www.hskfriidrott.se/News/ShowNews.asp?NewsId=2897&NewsTypeId=1

Kommentera

