Inte riktigt som jag tänkt mig. Dag 1.

Det har varit en kämpig mångkamp. Jag kände redan på uppvärmningen till första grenen att kroppen inte var helt 100. Jag värmde upp minimalt med häckar, gjorde bara två häckstarter med en häck (man brukar vilja känna på att några fler för att få in rytmen). Det är tråkigt att behöva gå runt och oroa sig och känna efter istället för att kunna fokusera på rätt saker. Så att jag sprang på 14.10 är fullt godkänt.

I höjden fick jag inte någon riktigt bra känsla i hoppningen och jag fick kämpa mig över höjderna. Jag ville verkligen slå pers men fick nöja mig med en centimer ifrån.

Efter höjden var det lång vila innan det var dags för kulan. Mångkamparna har ett så kallat ”rest room” där man kan stanna kvar. Där finns några madrasser att vila på och lite mat att trycka i sig. Detta kändes som ett bra alternativ då transporten mellan hotellet och arenan inte är så tidsoptimal. Dator och podcasts gjorde att timmarna ändå gick ganska fort.

Först 19.50 gick kulan och vid det laget hade temperaturen krupit sig nedåt och man fick man kämpa för att hålla sig varm. 14.50, som jag gjorde i första stöten, innebar grenseger och ett resultat som var längre än i min persserie.

Slutligen kl 21.21, väldigt sent för en kvällstrött person som jag, så var det då dags för dagens sista gren, 200m. Bana 8, väldigt bra för mitt säte och ljumske, men såklart ingen annan att gå på. Jag gjorde en ganska tam kurva men tog igen ganska mycket på upploppet. 24,74 i lätt motvind var klart godkänt. Även här hade jag lite tufft på uppvärmningen med en bråkig kropp men när jag väl provsprang ute på banan så kändes det bra och jag vågade lita på att kroppen skulle hålla.

Jag hoppades sedan att lite sömn skulle göra kroppen gott till dag 2. Men det visade sig bli vice versa! Fortsättning om dag 2 uppdateras under morgondagen.

Stort tack till Tommy ”tejp” Eriksson, vår superduktiga terapeut som är grym på allt i behandlingsväg. Han har varit en klippa under hela mångkampen.

IMG_6908.JPG

IMG_6906.JPG

IMG_6779.PNG

Kommentera

