Nöta häcklöpning

Det är ovanligt tidigt för min del att börja med teknikträning redan i oktober men nu har jag alltså redan kört mitt andra häckpass. Det känns jättebra!

Jag och Dejan tror att jag behöver vänja kroppen vid att springa mer häck, detta framförallt för att sätet och baksidorna ska få mer tid att vänja sig vid rörelsen. Det känns även bra att i lugn och ro känna på vad som behöver korrigeras tekniskt.

Vi har dessutom testat att springa med fyra-stegsrytm, dvs varannat ben, bara för att öva lite rytm och koordination med fel ben. Kul men svårt!

IMG_7719.PNG

IMG_7720.PNG

Kommentera

