Teknikträning igång.

Denna period kommer vi börja smyga in teknikgrenarna (förutom häck som jag redan kört några veckor). Det är den roligaste träningen så det ser jag fram emot. Det som är tufft till en början är såklart att man fortfarande kör tuffa lopp och tung styrka, så något vidare lätt och smidig brukar man inte känna sig. Därför brukar vi strunta i att mäta allting och bara fokusera på att utföra grenen/övningen så tekniskt bra det bara går. Vad gäller spjut så kan man endast kasta in i ett stort skynke så där har jag ingen aning om hur långt jag kastar, då blir det verkligen att hitta tajming och känsla. Nyttigt för teknikinlärning tror jag!

Idag hade jag kula och sedan styrka. Jag har fått en bra övning för mina baksidor, enbensmarklyft. I den övningen kommer jag ut och jobbar i baksidefästenas ytterlägen samtidigt som jag även aktiverar andra muskler genom att man kör på ett ben.

IMG_6157.JPG
Kulstötning i Formia, Italien. Mitt favorit träningsställe i Europa! Fotograf:Ryno Quantz

Kommentera

