Playitas.

Då var jag återigen tillbaka på Fuerteventura, denna gång utan tränare men med ett bra gäng träningskompisar.

Soligt och en bra temperatur men blåsigt är statusen på vädret. Vinden gör det lite klurigt att springa lopp då det är lätt att det går för fort i medvinden. Jag är inte uppe och springer på maxhastighet ännu och därför måste man vara försiktig så man inte tar i för mycket, då går det för fort. Igår hade jag korta sprintlopp och jag behövde således inte ta i mycket för att hålla tiderna. Ganska skönt att få lite gratis ibland, träningseffekten blir ändå lika. Musklerna får jobba snabbt, men insatsen är mindre. 🙂

Efter lunch och vila var det dags för andra passet, styrka. Frivändning, knäböj och bänkpress stod på programmet. Årsbästa i samtliga övningar, riktigt bra träningsdag med andra ord!

Idag har jag bara ett vattenpass. Det programmet har jag fått från Carl Askling som är väldigt duktig på baksidor. Jag har haft en del problem där och därför är detta pass bra, skonsamt och med bra genomblödning för baksidorna. Dock väldigt flåsigt!

Sprint

IMG_7867-0.JPG

IMG_7868-0.JPG

Lyft i tältet

IMG_7869.JPG

IMG_7870.JPG

Kommentera

