En snabbvisit i Helsingborg!

Drygt 48 effektiva timmar har nu tillbringats i Helsingborg. Då min sambo, Johan, är härifrån blir det några besök per år. På hösten/vintern blir det då träning i lilla mysiga Olympia-hallen. Två banor runt och 180 m (istället för 200m), precis som jag själv är van vid från mina ungdomsträningsår i Solnahallen i Stockholm. Det är kul med miljöombyte och såklart trevligt att träffa Johans familj. 🙂

Nu har jag några timmar att döda på tåget hem, då passar jag på att ta tag i rättspsykologi-inlämningen. Rättspsykologi är ett ämne som jag varmt kan rekommendera. Det handlar i korthet om hur man tillämpar psykologi i rättsliga sammanhang. Vi läser bland annat om hur det kommer sig att vissa människor blir kriminella och andra inte; beror det på gener, uppväxt eller annat? Något annat som jag tycker är intressant är hur polisen kan använda en viss teknik vid förhör och i utredningar för att upptäcka om en person talar sanning eller inte & även hur man får en person att berätta mesta möjliga av ett händelseförlopp. Det och mycket mer roligt…

Detta är ett ämne som alltid har fascinerat mig och det är därför jag läser, trots att jag egentligen är klar med utbildningen!

IMG_7982.JPG
Starter

IMG_7962.JPG
Tunga lyft, helt ensam i lilla hallen.

IMG_7977.JPG
Hej då för denna gång!

Kommentera

