Speed i träningen

Denna vecka har Dejan lagt in en testvecka. Igår stod det flygande 30m och häck från startblock på programmet. När jag läste det började ett antal fjärilar flyga runt i magen. Snabbhet är så sjukt kul- när man vågar trycka på och känner sig i bra form.

Det snabbaste vi har sprungit på träning hittills denna säsong är 92% och man kan nog säga att senast jag verkligen vågade trycka på allt jag har var 2012. Därav en lite lätt ångest och nervositet. Att inte kunna/våga trycka på max i löpning är såklart något jag måste göra så det var bara att ta tjuren vid hornet och kötta. Ganska ofta oroar man sig i onödan, som denna gång!

Man ser på videon att jag är lite försiktig och att jag borde ligga på lite mer med överkroppen. Jag var dock nöjd med tiden och även känslan i löpningen.

Häckstarter 1-1-2 gick också jättebra. Loppet på videoklippet är när jag springer 6 häckar ( höjd 76cm). Det finns en del att förbättra men jag är SÅÅ glad att jag kunde springa utan att vara det minsta orolig att något skulle gå sönder.

Kommentera

