Ny favorit.

Jag hittade en ny ProViva-smak som lät väldigt spännande. Spenat, lime och fänkål. Lät lite för nyttig först men den var sötad, i lagom mängd, så smakade väldigt bra. 🙂 Jag dricker ofta ProViva när magen är i obalans, som t.ex. efter en flygresa eller om jag haft magsjuka. Nyttiga bakterier i drycken gör att magen kommer i balans fortare.

2015/01/img_8708.jpg

Något som jag brukar sakna när jag är utomlands är att laga sin egen mat. Det låter nog som ett lyxproblem att bli trött på att äta på restaurang men i Sydafrika får man vänta lääänge på maten och det är vissa råvaror man saknar. Utbudet i matbutikerna hemma är dessutom mycket bättre.
Tonfisk-quinoasallad i mina fina julklappsskålar blev första lunchen hemma.

2015/01/img_8701.jpg

2015/01/img_8704.jpg
Tricket för en extra piffig sallad är sesamolja. Hittas bland asiatiska produkterna!

Kommentera

