Norrköping Indoor Games

Så börjar äntligen tävlingsnerverna kittla till i magen. Precis som det ska vara! Den dagen då jag inte har det där pirret längre då lägger jag av. För mig betyder det nämligen en blandning av förväntan, vad kommer resultat bli? hur bra är formen just nu? Men pirret ger mig även svaret att det fortfarande betyder någonting för mig att tävla och att vilja prestera bra på den tävlingen. Friidrott är fortfarande det bästa jag vet!

Kroppen har varit lite sliten efter hemkomsten från Sydafrika så jag har fått tagit två tuffa nålbehandlingar. Träningen har därför blivit lättare än tänkt och därför är det mer nervöst inför tävlingen. Ett enda pass med lång ansats i höjd är inte optimalt, men jag får tänka som så att jag har hoppat från den ansatsen ganska många gånger i mitt liv så det ska nog gå bra. Kroppen känns bra och det är huvudsaken för mig. Det är smärtfrihet som är det viktigaste i dagsläget. Formen och tekniken får komma.

Kultävlingen i helgen kan också bli lite hursomhelst. Att stöta i en diskusring (fel mått) i tre veckor i Sydafrika är inte något att föredra men jag känner att känslan ändå finns där så jag ska försöka att inte stressa upp mig för att förberedelserna inte varit perfekta.

Imorgon åker tävlingskläderna alltså på för första gången säsongen 2015. Kulan startar 11,05 och höjden 15,40, håll tummarna då!😉

Tävlingens hemsida: Norrköping Indoor Games

2015/01/img_8822.jpg
Time to fly.

2015/01/img_8832.jpg
Asics fina rosa tävlingskläder är nu avdammade.

2015/01/img_8829.jpg
Hässelbylinnet på.

Kommentera

