Från gala till tävling!

Från friidrottsgala på Münchenbryggeriet i torsdags till att idag ställa mig i startblocken i sätrahallen för första häcktävlingen för säsongen. Lite olika fokus!

Att det överhuvudtaget blev en gala detta år var tack vare stöttning från min egen och svenska landslagets sponsor, Atea.
Även om galan tidsmässigt ligger lite fel så var det många aktiva som tog sig tid att komma dit. Jättekul att träffa alla! Det bjöds på god mat, trevlig musik och det var många priser som delades ut till årets alla fantastiska prestationer. Det var verkligen ett bra år för svensk friidrott och det är inspirerande att påminnas om det igen och insupa lite jävlar anamma. Mer bilder från galan hittar ni på friidrottshemsidan.

Men nu är galan för tillfället glömd och jag laddar för att springa häck. Målsättningen är att få till ett tekniskt lopp som jag känner mig nöjd med. Försöka fokusera på min egen prestation och mitt utförande av loppet. Tiden är inte särskilt viktig idag även om jag vet att jag kan springa hyfsat fort om jag vågar trycka på och hittar ett bra flyt. Så fort jag har respekt för häckarna så flyger jag över och tappar massa fart.

Slutligen hoppas jag att alla håller tummarna för Sanna Kallur som gör comeback i Tyskland idag på 60m häck. Hon är tillbaka i staden där hon 2008 satte världsrekord (men nu ny arena). Denna gång är det andra förutsättningar (och målsättningar, antar jag) men jag är verkligen glad att hon är tillbaka och jag kommer vara långt mer nervös när hon ska springa än när jag själv gör det. Ca 18.50 är det försök och finalen går ca 21.30 på Eurosport 2. Första loppet blir till att följa på sociala medier då tv-sändningen inte börjar förrän senare. Heja heja!!

IMG_8886

IMG_8884
Det är inte så ofta man piffar till sig, men ibland så…

IMG_8866
Nya spikes från Asics, riktigt fina och känns grymma! Även om de är snygga blev de andra skor till friidrottsgalan men idag ska de få vara med och prestera!

Brukar njuta och inspireras av Sannas världsrekordlopp.

Kommentera

