Phu!

Ju närmare tävlingsstarten jag kom desto mer började jag tänka och känna efter. Kroppen kändes inte helt 100 på uppvärmningen idag, jag misstänker att jag kom lite fel i ett av höjdhoppen förra helgen och det har känts av under veckan och så även nu. Jag började även tänka på att jag faktiskt inte sprungit mer än en häck på full höjd (84cm) och inget träningspass med fullt avstånd mellan häckarna. Jag blev lite kallsvettig och pulsen skenade iväg, men då fick jag användning för den mentala träningen som jag jobbade med i somras. Jag bestämde mig för att om jag ska ha en chans att genomföra loppet så måste jag sätta stopp på dessa tankar. För det första tänkte jag att jag varit med om värre situationer och häckhöjden var inget att oroa sig för eftersom jag ändå alltid springer lika högt över häckarna oavsett höjd. Dessutom kom jag fram till att jag måste våga trycka på och inte tänka på smärtan. Ju bättre tekniskt jag springer desto mindre smärta, om någon.

Efter denna mentala övertalning så ställde jag mig i blocken med bättre tankar och sprang- utan smärta. Jag har aldrig blivit så glad över att springa på tiden 8,80 med flygkänsla över häckarna. Detta är en riktigt bra start för mig och mentalt riktigt bra att ha genomfört detta lopp (och faktiskt bara drygt en tiondel från tiden jag har i min persserie i femkamp). Jag hoppas bara att jag inte får en reaktion av loppet, om inte så lever hoppet om mångkamps SM nästa helg!

IMG_8888

IMG_8889
Nya vårkollektionen från Asics gör att man blir lite gladare. Sicka färger👌

Kommentera

