Mot Norrköping.

Så var det dags att bege sig mot Norrköping för att tävla i mångkamps SM. Den sista femkampen som jag gjorde var på inomhus EM i Paris 2011. Åren har gått och jag har inte prioriterat inomhussäsongen till förmån för sjukampen utomhus. Men nu har jag känt mig sugen på att försöka mig på femkamp igen.

Femkamp är en tuff gren, fem grenar på en dag istället för sju grenar på två dagar. Men jag är laddad och hoppas att kroppen ska tåla belastningen. Det har känts bra nu i slutet av veckan så det är bara att köra!

Personbästat är just från Paris med 4497p (8,63-1,74-14,32-6,04-2,12,55). Jag tror att 4350p kommer att räcka för att kvalificera sig till IEM så de är framförallt det som siktet är inställt på.

Tävlingens hemsida hittar ni här och för att se uppdaterade resultat under tävlingens gång klicka här.

Jessi%20laddar

2011, det var ett tag sedan…

Kommentera

