Brons i kula med nytt säsongsbästa.

image

Säsongen avslutades med en tredjeplats i kula. Verkligen nöjd med tävlingen och att jag kunde bryta min ”dåliga” trend att i snudd på alltid stöta bäst i någon av de inledande stötarna av en tävling. I en mångkamp är detta såklart bra men med tanke på att jag blev omstött i femte omgången och nerputtad till en fjärdeplats så är den statistiken inget att hurra för. Men jag kände att jag inte tänkte ge mig denna gång och jag fick direkt till en längre stöt i femte omgången, tyvärr övertramp. Allt eller inget i sjätte och sista omgången istället. Jag tänkte inte så mycket utan allt gick per automatik och jag kände när jag tryckte iväg kulan i utstöten att detta skulle bli långt. Det visade sig faktiskt vara en av mina bättre stötar någonsin. 14,79 är endast några decimeter från pers! Riktigt skönt att få avsluta säsongen på detta sätt.

Några få dagars ”mental” vila väntar nu för att sedan gå på tuffare träning igen. Jag ser fram emot upplägget med mycket löpning, jag känner att detta är min väg för att prestera i sommar!

2 thoughts on “Brons i kula med nytt säsongsbästa.

Kommentera

