Tuff löpning. 

Idag var det ett tufft löppass på programmet. Det var riktigt varmt ute, 29 grader, och det blåste även en stark motvind i kurvan vilket gjorde passet ännu lite jobbigare. 

Jag började med lite motståndslöpning och accelerationer och sedan följde 2x(220-180-150) på 90% med kort vila dock med en seriepaus på 10 min. De två sista loppen var det enda jag kunde tänka på att komma in i skuggan och dricka hinkvis med sportdryck och vatten. Under själva passet är det nämligen dumt att dricka för mycket, det är lätt att det kommer upp… 

Kroppen kändes till en början lite seg men jag fick gradvis en bättre känsla. Jag höll tiderna jag skulle och jag hade inte ont någonstans varken före, under eller efter passet. Det känns verkligen som ett bra beslut att ha fokuserat på löpningen denna vår. Det var länge sedan jag kände mig så stark och snabb!      

Kommentera

