En bra dag på jobbet. 

Igår var det sprint på förmiddagen. Jag jobbar på att springa tekniskt bättre så  att jag inte ska få ont. Alla år där jag emellanåt faktiskt har haft väldigt ont har gjort att jag ändrat rörelsemönstret för att ”skydda” smärtområdet. Då jag haft mycket problem med säte har jag blivit lite sittande i löpningen och har därmed till viss del kopplat bort rumpa/säte. Detta är extremt dåligt och gör att man sliter sig fram. När man springer dåligt tekniskt på grund av smärta så är det bättre att bryta passet. För mig så har envisheten ofta tagit över och jag har kämpat sig igenom passet oftast med följden mer smärta. Det ska det också bli ändring på!

   
   

Efter passet blev det en sväng på stranden. Bara att gå rakt över gatan och några trappor ned så är man framme 🙂

   

Tjejgänget på rad. 

Mitt andra pass för dagen var spjut.  Det är stränga spjuttider på arenan så först kl 18 får man kasta. Ganska behaglig temperatur då faktiskt så gjorde inte så mycket, även om jag tycker det är lite jobbigt att vänta så länge på att få träna (när alla andra börjar bli klara med sitt andra pass). Spjutet har fungerat väldigt bra och jag har fått så mycket bättre känsla. Extremt skönt.  

 

Kommentera

