En gripande historia. 

Om ni har tio minuter över så rekommenderar jag verkligen att läsa denna artikel. Jag blev verkligen rörd av den och jag fick mig en funderare på sociala mediers självklara plats i vardagen. För egen del skrollas instagramflödet igenom så fort jag inte har något att göra och det är ofta det första och sista jag gör på dagen. Jag märker att jag inte är ensam, åker jag kommunalt i Stockholm sitter majoriteten av alla människor i en kass kroppsposition och pillar på telefonen, totalt avskärmade från allt runtomkring.

På instagram matas man av bilder av andras liv. Allt roligt som händer, alla resor och vackra miljöer som man ser måste dokumenteras och visas för andra. Hur många ”likes” och kommentarer man får på sin bild är ett tecken på att bilden var bra. En ofta redigerad bild ur någons liv visar dock inte hur personen egentligen mår. Det är det artikeln om 19-åriga Madison förmedlar. I framtiden kommer i alla fall jag att tänka på vilka bilder jag lägger upp och hur de kan påverka andra. 

Läs här (texten är på engelska men lättläst).  

 

 

Kommentera

