Efter några om och men-tävlingspremiär!

Efter att ha haft en strålande inledning på våren träningsmässigt så har den senare delen varit lite mindre rolig. Allergibesvär, lite ont i sätet (kyla är inte bra!) samt nu senast problem med mage har gjort att vi har fått träna lite lugnare än tänkt. Jag har nu fått tillbaka testsvar och vågar därför stegra på med träningen igen. Äntligen! Den lugna träningen har dock återhämtat sätet helt så igår sprang jag snabba lopp igen och det kändes bra. Riktigt skönt. Dessutom verkar nu värmen komma vilket är en förutsättning för att ha möjlighet att prestera bra resultat och dessutom lite mer motiverande att träna.. 

Vi har justerat lite i tävlingsplaneringen men imorgon sätter det i alla fall igång. Spjut och kula i Södertälje. Jag ser fram emot att få tävla med min nya spjutansats. Jag tror att det kommer att bli väldigt bra, jag måste bara få vänja mig vid den högre hastigheten, vilket jag inte riktigt gjort än. Jag har dock varit vass på kort ansats, jag har nog aldrig kastat så stabilt och bra. Det känns skönt att ha med sig!    

   

 Smarrigt.   

Kommentera

