Lyckan vänder snabbt. 

Det var länge sedan som jag hade sånt sug på att prestera, springa snabbt och framförallt göra en bra mångkamp. Det var ännu längre sedan som jag har känt att detta skulle kunna vara möjligt.  De senaste två veckorna har det börjat kännas riktigt bra på träningen. Krafterna har återvänt efter magbesvären och jag började hitta tillbaka till den goa känsla som jag hade i USA. Jag började dessutom hoppa lite höjd igen och även lite andra hopp (förberedande för längdhopp).  Men så kom då bakslaget…

Igår morse kände jag mig pigg och redo för löppass. Jag hade inte känt av några som helst skavanker på drygt en vecka, trots två snabba löppass och hoppträning. Solen värmde och jag värmde upp inför passet med en bra känsla. Jag snörade på mig de nya längdskorna för att springa igenom några ansatser för första gången på länge (mer som uppvärmning inför loppen). Jag kände mig riktigt glad för detta lilla steg framåt.  Jag sprang två ansatslöpningar, lugnt och fint med bra känsla men sen i den tredje och sista ansatslöpningen känner jag att något händer med sätet/rumpan i sista steget (den sidan som jag inte haft några problem med). Det drar ihop sig och strålar kraftig ner i baksidan och jag känner såklart att detta inte är bra alls. Så himla trött på skador!!! Efter att ha känt mig på g och så glad för att äntligen vara tillbaka så är jag nu tillbaka på ruta ett. Det känns riktigt tråkigt och orättvist. Det känns verkligen som att jag har haft min beskärda del av skador.  Att det händer just i längdgropen igen känns också jobbigt. Utredning väntar nu, magnetröntgen så fort som möjligt och även en sväng till Carl Askling och Mårten i Uppsala. Jag vet att jag i alla fall får bästa möjliga hjälp! 

Just idag känns det extra tungt, dagen efter. Solen skiner ute och jag sitter inne och isar rumpan. Hoppas såklart på bra besked i veckan! 

  Avlastning första dagarna…

2 thoughts on “Lyckan vänder snabbt. 

  1. Usch vad livet är orättvist ibland!! Fy fan säger jag bara! Men den trägne vinner i längden heter det ju och är det någon gång dom där jäkla ordspråken ska stämma så hoppas jag att det är NU! Kram till dig Jessi😘

    Gilla

Kommentera

