Magnetröntgen gjord. 

De första dagarna efter skadan är inte roliga. Jag har varit väldigt ledsen och besviken och funderat mycket på varför det hände. Det jobbigaste tycker jag är att man inte kan klara sig själv i vardagen. Att inte kunna ta på sig kläder & skor själv och att knappt kunna sätta sig på toaletten eller ta sig upp och ner i soffan/sängen är extremt påfrestande och ger ganska många frustrationstårar. Det är även svårt att sova på grund av värken. Men så sakta blir det bättre och bättre. Idag kunde jag till och med gå på en kort promenad (med myrsteg) men min hund. Dock baklänges i uppförsbackarna..

Skadan skedde alltså i fredags. På söndagen var jag hos Mårten Prosell i Uppsala. Hans teori vad gäller akuta skador går lite emot de andra läkarna/experterna säger- men det funkar för mig. Att snabbt få bort trycket och vätskan i muskeln är enligt hans filosofi viktigt och att det ska ske direkt för att få snabbare läkning.  En behandling på ca 15 minuter och sedan slapp jag de mesta strålningarna ner i benet. Efter besöket kunde jag alltså sätta mig i bilen själv (på passagerarsidan såklart!) och sedan den största lyckan sätta sig på toan utan att börja gråta av smärtan!!! 

I måndags var jag hos Calle Askling där jag gjorde tester för att se ytterligare  status på skadan och även få lite övningar för att direkt börja aktivera det skadade området. Fler besök väntar hos honom efter röntgensvaret. I måndags kväll gjorde jag även magnetröntgen och väntar nu på svar vilket borde komma imorgon. Efter att jag fått svaret går det att börja planera mer framåt! Håll alla tummar för bra resultat. ✊✊

Kommentera

