Krämig lins- & tomatsoppa. 

Eftersom jag inte kan träna (mer än lätta rehab övningar 6ggr/dag) så är jag inte alls lika hungrig. Det är dock av stor vikt att försöka äta bra mat så att kroppen får bästa förutsättningar för att läka. 

Denna linssoppa är lite ”lättare” men har väldigt bra näringsinnehåll. Jag fick tips om den av min syster och ville såklart testa, det ångrar jag inte. Soppan är väldigt smakrik och innehåller då framförallt linser- en baljväxt, rik på både vitaminer, mineraler och fibrer. Dessutom har linser bra protein- och kolhydratsinnehåll.  Jag har haft dåliga skolmatsminnen av linser men har på senare tid fått en helt annan bild av denna supergröda. 

Recept på soppan finner ni här.

Jag serverade majsknäcke till soppan och hade även en liten sallad med bladspenat, avokado, ärtskott och räkor till.   Jag toppade min soppa med skivad parmesanost istället för fetaost. Detta eftersom jag utesluter laktos i fyra veckor för att se ev. laktoskänslighet (hårdostar är laktosfria). 

Kommentera

