Vardagssysslor. 

Små steg i rätt riktning gör mig glad  och positiv. Jag känner mig säkrare i allt jag gör, från rehabövningar till att våga ta kortare promenader utomhus. Jag har även vågat mig ut helt ensam med Johannes (vår franska bulldog). Han är som tur är väldigt snäll och går nära mig. Skulle vi möta en hund så sätter jag ner honom och griper tag i halsbandet med min långa grip som jag fått med från sjukhuset. Det är skönt att slippa be familj och grannar om hundpromenad stup i kvarten nu när Johan är på tävlingar. 

Idag har jag även vattnat blommor och plockat upp och vikt ihop tvätt. Jag har aldrig varit så glad över att kunna göra vardagssysslor! Annars fokuserar jag för tillfället mest på att gå utan att halta. Inte alls lätt kan jag säga då jag automatiskt försöker skydda det skadade benet.  

Jag även bokat resa till Gotland nästa vecka, blir jättekul att byta miljö och umgås med familjen där 🙂 Innan jag åker kommer jag att sätta igång med vattenpass på måndag och även börja cykla på motionscykel. Nu händer det saker!!!!

  Tjohoo blomvattning! 

Kommentera

