Det har hänt en del. 

Nu har jag äntligen fått börja göra lite mer aktiv ”träning”. Carl Askling håller ett simpass på sin klinik måndagar och onsdagar kl 7.15 (morgonstund har guld i mun). Så i måndags körde jag mitt första simpass sedan skadan. Jag var lite orolig innan passet för om jag verkligen var redo men jag litade på Calle och masade mig dit. Simpasset består inte av vanlig simning utan man ligger längs kanten med huvudet på ett räcke och gör olika övningar, framförallt gör man en cykelrörelse med benen i olika hastigheter. Alla som kommer dit har olika typer av baksideproblem och detta pass är alltså skräddarsytt för detta. 

Passet kändes väldigt bra för mig även om jag var tvungen att ta det lugnast av alla. Jag tror dock att det är viktigt att mentalt få känna att jag faktiskt klarar av ganska mycket redan, mer än jag tror. Dock ska jag såklart fortfarande vara väldigt försiktig och jag får inte ta ut svängarna det minsta. 

Idag gjorde jag samma simpass och kände en stor skillnad från i måndags. Jag litade mer på benet och vågade speeda på lite mer. Jag märkte även att det varma poolvattnet gör att alla muskler runtomkring skadeområdet får en chans att slappna av, detta märks framförallt på att jag sedan går mycket bättre! 

I måndags efter simpasset var jag och Johan iväg en sväng till Norrköping på Stadium sports camp. Det är ett sommaridrottsläger för barn i åldrarn 11-15 år. Campet erbjuder 17 olika idrotter med duktiga tränare som instruktörer, imponerande bredd tycker jag! Jag och Johan var såklart och hälsade på friidrottsgänget. Vi (framförallt Johan) höll i en lekfull uppvärmning och sedan skrev vi autografer innan vi åkte hem. 

  

  Sports Camp är verkligen ett bra intiativ för att locka ungdomar att idrotta mer och det märktes verkligen att fokus var att barnen skulle tycka att det var roligt att idrotta. Rätt tänk tycker jag!  

Kommentera

