Första passet med träningskläder!

Nu skulle jag faktiskt kunna säga att jag gör ett riktigt pass. Innan har jag kört kanske 2x10min men nu handlar det om en hel timmes pass!! Träningskläderna åkte på och jag tog mig till Enskede för att få lite miljöombyte från vardagsrummet. 🙂 Än så länge dock ingen svettdroppe i sikte- det längtar jag verkligen efter! 

Passet består av 3 minuters lugn cykel, lite olika aktiveringsövningar för baksidan, expanderdrag, tåhävningar, enbensböj, gång på en specialmatta och faktiskt små små korta joggsteg. Eller ja knappt i styrfart och endast 2m men ändå.. Dessa små framsteg ger mig mycket mentalt och att hela tiden få känna att baksidan blir stekare och starkare för varje vecka är verkligen skönt. 

Nu har dessutom toaförhöjningen gjort sitt och jag ser fram emot att köra tillbaka den till sjukhuset. Jag rör mig även utomhus utan kryckor, även då det är mycket folk, och jag kommer dessutom även över badkarskanten så att jag kan duscha hemma. Gött!    Trampar på 10x 20 sek. Snabbare och snabbare steg varje vecka!

 Små steg framåt. Ack så viktiga!

Kommentera

