Nytt träningsprogram. 

Nu har jag varit hos Askling och fått nya och tuffare övningar. Roligt och motiverande som vanligt! 

Jobbigaste övningen är cykel, upp till 20 min på motionscykel biter bra om man håller ett hyggligt tempo. På samma pass har jag vristhopp på stället i 20 sekunders intervaller, då får framförallt vrister och fötter jobba. Den mest friidrottslika övningen är skipping i matta (avancemang från gång i matta) 10x 20 sekunder som faktiskt ger lite flås. Här måste jag ligga högt i höften och jobba rytmiskt.  

Mest fokus lägger jag på joggövningarna. 2x40m jogg i cirkel samt framåt och baklängesjogg kräver koncentration så att jag inte springer för fort, haltar eller lägger för mycket vikt på det friska benet.    Utfallsgång är en av de nya baksideövningarna. Korta steg och flytta fram vikt på det främre benet och trycka ifrån är fokus.  

 Jogg framåt och baklänges. En fots steglängd gäller- väldigt korta steg med andra ord.

Jogg & hoppasset gör jag varannan dag och sedan ett dubbelpass bestående av aktiveringsövningar för baksidan och simning varannan dag. En vilodag i veckan får jag! 


Kommentera

