Sportpodden. 

I sportpodden samtalar Cecilia Edström & Linda Åberg med kvinnor som har anknytning till idrott. Ett härligt intiativ tycker jag och därför ställde jag självklart upp när jag fick frågan om att delta! 

Karin Torneklint, sveriges förbundskapten i friidrott, Nadja Cadadei, också sjukamperska, samt Moa Hjelmer är de kvinnliga friidrottsförebilder som tidigare lyfts fram i sportpodden. Moa berättar om hennes synsätt på om idrott och politik hör ihop samt hur det har varit att komma tillbaka efter att ha fött barn. Intressant tycker jag! 

I mitt podavsnitt kommer ni att få höra om idrottens baksida- skador. Skador är tyvärr en idrottares vardag och det är ett ämne som jag tycker är tufft att prata om då de framkallar mycket känslor. De har förstört mycket för mig men i slutändan har det ändå utvecklat mig.  I avsnittet får ni lyssna på hur jag hanterade min hamstringskada som höll på att knäcka mig men som nu har skapat en stark motivation att komma tillbaka och nå min dröm att tävla i OS i Rio nästa år.

Man kan lyssna på avsnittet via Acast (med bilder), ITunes eller om man har appen Podcast. 

Direktlänk till avsnittet: Sportpodden med Jessica Samuelsson 

  Många intressanta kvinnor att lyssna på!

 

Kommentera

