Heltidsjobb. 

Eftersom jag tränar relativt lite nu och dessutom inte har något kavlitetspass på det sättet så passar jag på att jobba mer på Advokatbyrån (DLA Nordic), där jag nu jobbat i flera år. Vanligtvis jobbar jag bara en gång i veckan, vissa perioder mer och andra mindre. Det är en väldigt bra möjlighet för mig att hålla igång juridiken och det är en stor fördel att jag kan lägga upp mina tider själv. Nu blir det alltså några veckors heltidsjobb och jag tycker att det är både kul och utmanande. Dagarna går väldigt fort och jag tror det är bra för mig att få tänka på annat än friidrott. 

Träningsmässigt så har jag börjat köra backträning i brant backe och jag springer fortare på slätloppen på bana. Jag fortsätter med styrkeövningar och jag känner att jag verkligen har kontakt med muskeln nu. En annan rolig övning som jag får köra nu är medicinboll, där jag bl.a kan köra kulstötar. Medicinbollsövningarna är explosiva, det känns verkligen skönt att kunna köra något där jag kan trycka på ordentligt,- träningsvärk jajemen! 

  

Kommentera

