Kämpar på i skogen. 

Träningen lunkar på och jag får varje vecka springa snabbare på loppen, ha på tyngre vikter på stången och vara lite mer explosiv i olika övningar jag utför, framförallt hoppen. Allt känns väldigt bra och jag kommer på mig själv att göra spontana, invanda, rörlighetsövningar och löpskolningsövningar som sitter i ryggmärgen efter att jag har gjort dem i åratal. Efter operationen har jag inte alls vågat gå utanför rehabprogrammet och göra det jag känner för men nu så är det ingen fara att köra lite mer. Det är skönt att inte behöva vara så rädd för att göra fel längre!  

Veckorna flyger annars fram då jag, som skrivit tidigare, jobbar heltid och sedan tränar direkt efter. Dessutom har det blivit landstället i Kopparberg två helger i rad, riktigt mysigt! 

Nu blir det dock avbrott från vardagen genom en fem dagars lång semester i Lissabon, sol och värme väntar. 🙂  

  Backträning tre dagar i veckan för att få stark baksida igen! Bra med ojämnt underlag då jag måste spänna fötterna och fokusera på bra isättningar. 

   

    
    
   Många ekologiska gårdsbutiker finns i Bergslagen. Älskart! 

Kommentera

