Teknikträning på nya programmet. 

Äntligen händer det lite radikalt på träningsfronten. Idag var jag på återbesök hos Askling och han gav tummen upp för spjut- och kulträning. Äntligen lite friidrott och sjukampsgrenar!!! 

Jag kommer även få göra lite tuffare baksideövningar bl.a. marklyft, good-mornings och enbenshöftlyft med gung. Jag ska lägga upp bilder på dessa övningar sen, de ät nämligen väldigt bra övningar!  

Jag har även fått i uppgift att fokusera på att öka muskelvolymen på det opererade benet och övningarna ovan ska alltså hjälpa mig med detta..   

 Äntligen! 

2 reaktioner på ”Teknikträning på nya programmet. 

  1. Vad härligt att se att det går framåt för dig! Jag känns riktigt kul!
    Har precis lyssnat på avsnittet med dig i sportpodden och förstår att det måste kännas hur bra som helst att få träna lite mer ordentligt nu!
    Sitter (nej, står och/eller ligger) och försöker se framåt efter exakt samma skada som du drog på dig i somras samtidigt som jag letar all information jag kan hitta. Det var så jag hittade din hemsida. Jag fick dock skadan genom att jag halkade på ett vått golv och gick ned i mer eller mindre spagat.
    Det är tre veckor sedan min operation och det går framåt för varje dag även om det känns segt… Jag skyndar långsamt och försöker vara klok!
    Ha det fortsatt bra och träna på, klokt!! Jag kommer fortsätta följa din ”framfart”!
    Ta hand om dig och sköt om dig!

    Gilla

    • Tack så mycket Maria!! Vad tråkigt att höra att du också drabbats. Det är en riktigt tuff skada och tråkiga veckor med rehab. Men du närmar dig ljusningen i tunneln kan jag lova och då kan du få en normal vardag. Efter ”säkerhetsperioden” så måste man våga utmana sig själv och sin rädsla att det ska gå sönder igen och jobba även direkt med gången, du ska inte halta! Men antar att du får bra hjälp av sjukgymnast?

      Sen kan jag verkligen rekommendera att du börjar köra vatten efter att stygnen läkt, det hjälpte väldigt mycket! Om du har några speciella funderingar kring skadan skicka mail till min klubb (se kontakt) så vidarebefordar dem mailet till min personliga mail. Stort lycka till!

      Gilla

Kommentera

