Strålande höstträning. 

Det finns inte mycket som slår att träna utomhus i solsken en krispig höstdag. Luften är frisk och klar och naturen är så vacker. 

Löpning i en brant sandbacke, mitt ute i Norrlands skogar, var lördagens träningspass. Sjukt jobbigt men väldigt roligt. Man springer i princip så snabbt man kan uppför backen (ca 30m) men sanden gör att man knappt kommer framåt, skonsamt och väldigt bra både styrke- och flåsmässigt. Jag avslutade passet med lite löpstyrka i backen; dynamisk gång, skipping och utfallsteg. Jag vaknade med härlig träningsvärk imorse och då var det dags för styrketräning och medicinboll. Imorgon förväntar jag mig därmed helkroppsträningsvärk. Men denna känsla har jag längtat efter, att kunna träna hårt och bli utmattad.    

   
 Härlig trötthet efteråt! 

Kommentera

