Höjdhopp!! 

Det är inte högt eller särskilt snyggt, men jag hoppar höjdhopp igen. Trots att det inte är det opererade benet jag hoppar på så känns detta verkligen som ett stort kliv framåt i träningen, att redan i november kunna börja hoppa. Det är faktiskt bra träning för det opererade benet också, det är nämligen det jag pendlar med i upphoppet- en snabb rörelse där man måste dra knät högt. Ribban kommer vi att höja ju säkrare jag blir, men det är egentligen inte det viktigaste utan snarare att jag nu varje pass vågar bli tuffare och tuffare. Innan första hoppet idag så hade jag hög puls, jag hade verkligen ingen aning hur det skulle kännas, om det skulle dra någonting eller kännas obehagligt. Men det kändes väldigt bra så nästa gång kommer jag att våga mer och nästa ännu mer..   

 Höjdövning á la Bengt Jönsson. Fokus på pendelbenet och på att sträcka klart i höften i upphoppet (där slarvar jag ofta när jag hoppar över ribba) och även timing av armrörelsen! 

2 thoughts on “Höjdhopp!! 

Kommentera

