Svamp- och chèvrefylld cannelloni. 

Det är inte den nyttigaste rätten jag gjort men den är sjukt god och går fort att göra. Jag har för mig att jag hittade receptet i Mer Smak (Coops tidning) men jag har ändrat en del från det, bla tillsatte jag grönkål och jag tog även tortillabröd av majs istället för pastaplattor (för att det fanns över sedan innan). Dessutom kortare tid i ugnen och krispigare. Det går såklart att tillsätta lite kyckling om man inte vill ha rätten vegetarisk!   

2 portioner

4 st tortillabröd
Ca 2dl tomatsås, gärna med någon smak typ basilika eller chili. 
1 dl ost

Fyllning
ca 150g champinjoner/skogschampinjoner, grovhackade 
1/2 finhackad lök
1 vitlöksklyfta,riven
5-6 st soltorkade tomater (i lag), klipp i mindre bitar
Ca 100g färsk grönkål, dra av kålbladen från stjälken och dela i mindre bitar.
1 dl creme fraiche
ca 50g chèvreost
hackade valnötter

Stek svamp, grönkål, lök och vitlök. Salta och peppra. 

Blanda röran med creme fraiche, soltorkad tomat och smulad chèvre. Fördela på tortillabröden, rulla ihop och lägg med skarven nedåt i en smord ugnsform. 

Häll på tomatsåsen och strö över ost. Gratinera ca 15 min i ugn 225gr. 

Servera gärna med en fräsch sallad. 

Kommentera

